welkom

diagnostiek

begeleiding

voor wie

contact

Om een grondige diagnose te kunnen stellen, is het ten eerste nodig om de hele ontwikkeling en (leer)omgeving van het kind of de jongere te bevragen.
Daarna vindt een tweeledig orthodidactisch rekenonderzoek plaats waarin enerzijds aan de hand van een genormeerde test nagegaan wordt op welk niveau het kind/de jongere rekent en anderzijds wordt in interactie met het kind/de jongere nagegaan hoe hij of zij rekent.
Het resultaat van dat onderzoek wordt op grondige, heldere wijze met alle betrokkenen (kind/jongere, ouders, leerkrachten, CLB,...) besproken.

Als de diagnose dyscalculie gesteld wordt, wordt een attest opgemaakt waarin ook een aantal aan het kind/de jongere aangepaste sticordi-maatregelen worden voorgesteld en geadviseerd.

Advies op basis van onderzoeksresultaten waarover u reeds beschikt, is ook altijd mogelijk.

Ann Bories Lic. Pedagogische Wetenschappen - Praktijk Orthodidactiek - Diagnose & begeleiding van kinderen en jongeren met rekenproblemen en dyscalculie


Esdoornlaan 23, 9100 Sint-Niklaas        |        0472 91 00 93        |        info@annbories.be